Joakim's Blogg

Joakim's Skole Blogg! Her kommer det oppgaver vi får i medier og kommunikasjon

07 februar 2007

Film Logg

Vi begynte å filme etter at vi hadde kommet hjem fra Tromsø turen.
Før Tromsø turen så hadde jeg tenkt ut en ide om filmen vi skulle lage.
Det vi gjorde først var å skrive et manus over filmen.
Remi filmet,Erik var loddselgeren og Jeg var kjøperen.

Først så gikk vi til plassen vi skulle filme så filmet Remi med kamera på bakken at jeg løper bortover.
Så filmet vi noen klipp hvor jeg løper bortover veien i forskjellige vinkler og klipp.
Etter at vi hadde gjort det så filmet vi når Erik banket på døren og jeg hoppet ut vinduet og i snøen.
Så filmet vi at Erik gikk ut av huset og bortover mot meg hvor jeg løper fra han.
Så etter en del løping og gåing så tar han opp en snøball og kaster mot meg.
Når snøballen kommer så klarer jeg å trekke meg unna og faller i snøen.
Så filmet jeg at Erik kom og tok fram en kniv og kastet den og spørte om jeg skulle ha lodd.
og jeg spørte hvor mye det kostet og det kostet en del så jeg hadde ikke nok penger.
Og da gikk jeg bort til Remi som hadde en kniv i halsen etter at Erik kastet den, så tok jeg lommeboken hans og så etter penger men den var tom.
Men jeg fikk loddet gratis og gikk videre, Noe som Erik gjorde også.

Det var noen scener som vi måtte filme på nytt fordi vi manglet noen klipp.
Så etter at vi hadde filmet alt så fikk vi det vi hadde filma inn på datan og begynte å redigere hver for seg!
Jeg brukte Adobe Premiere Pro 2.0 som er et bra videoredigering program å bruke!
Jeg har ikke så mye erfaring med programmet men jeg klarte å få redigert filmen.
Jeg brukte litt tid på å redigere å putte klippene på plass, men jeg klarte det til slutt.

Filmen handler om en som rømmer fra loddselgeren.
Han tror ikke at han er en loddselger å løper da vekk fra han.
Han løper for livet da loddselgeren plutselig kaster en snøball mot han og da detter han ned i snøen.
Og da kommer loddselgeren og trekker fram en kniv og kaster den vekk så den treffer en mann og spørr om han vil kjøpe lodd.
Så har han ikke nok penger til å kjøpe loddet og går derfor til den døde mannen og tar lommeboken hans, men den var tom.
Så han får loddet gratis og går videre, Og loddselgeren hopper bortover veien glad!
Alt i alt varer filmen 03.10 minutter.