Joakim's Blogg

Joakim's Skole Blogg! Her kommer det oppgaver vi får i medier og kommunikasjon

22 september 2006

Analyse av mkvadso.com

Første intrykk
Første inntrykket mitt av siden er at den ser veldig ryddig ut med god plass.
Og jeg ser med en gang at det er en medier og kommunikasjons side !


Fargekontraster
Jeg liker veldig godt fargene som er på siden.
Jeg syns bakgrunnen er en kald farge mens det oransje på bildet gir en litt varmere farge!Fargekontrasten som er på siden er en kald-varm kontrast.


Ryddighet
Jeg synes at siden er veldig ryddig.
Veldig god oversikt på siden og lett å finne fram!
Menyen er veldig rett og ryddig som også linkene er.
Det som er gjort for at vi skal kunne forstå at det er en medier og kommunikasjons side er at det er skrevet klart og tydelig helt øverst på siden.


Oppsumering
Jeg synes at fargene fungerer veldig bra sammen!
Bakrunnen og meny teksten passer veldig bra sammen, det gjør også teksten helt øverst også!Jeg synes at layouten ble veldig bra og fin!


Visit: http://www.mkvadso.com

2 Comments:

  • At mandag, september 25, 2006, Anonymous Anonym said…

    sida din ser jo foreløpig bra ut!
    kult fargevalg.

     
  • At onsdag, september 27, 2006, Blogger Halvard Mikal Sæbø said…

    Hei, Joakim!
    Fin analyse.
    Den er eit greit utgangspunkt når du senere skal skrive en analyse av en medelevs vebside.
    I tillegg har jeg noen tips når du skriver den andre analysen:

    -Du har skrevet om ditt førsteinntrykk, merket deg hvilke fargekontraster som er brukt.
    -Jeg finner ikke noe om hvilke stemninger som er skapt v.h.a. fargekontrastene.
    -Jeg ser heller ikke noen beskrivelse av hva som er gjort for at vi lett kan manøvrere i den.
    -Du har skrevet hva som er gjort for at vi skal forstå at det er en elevside.
    -Til slutt har du en oppsumering, der du mener at siden fungerer bra. Men jeg savner en begrunnelse (hvorfor passer for eksempel bakgrunn, tekst og meny veldig bra sammen?)
    Halvard

     

Legg inn en kommentar

  • mkvadsø.com (1. mk sin nettside)
  • Vadsø VideregÃ¥ende Skole
  • Maikens blogg
  • Yeah! (Karinas blogg)
  • Marthe Kristins blogg
  • Davids blogg
  • Ratm90 (Lars Andreas blogg)
  • Elgens Verden (Dan Thomas blogg)
  • Vegars blogg
  • Schoolstuff (Eiriks blogg)
  • Renatas blogg
  • Min egen blogg (Eriks blogg)
  • Sara Malens blogg
  • Remis blogg
  • Ole Andrès blogg
  • << Home